به من نزدیک نشو 27 ( پارت آخر )
 
 
 
kyumin land

به من نزدیک نشو 27 ( پارت آخر )

نویسنده : mahsa_mini | تاریخ : 21:30 - دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:به من نزدیک نشو,کیومین,,

سلووووووم

خوبید ؟

امروز 13 مهره

13 . 7 به ایرانی

خخخخ

واس خودم روز کیومین میسازم

روزتون مبارک خخخ

سوری که دیر اپ کردم

اصلا دله خدافظی نداشتم

واس خودم بهونه چینی میکردم =|

خخخخ

ب هر حال سوری =|

بفرمایید بخونید

هعیییییی

ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.

نظرات شما عزیزان:

خرجهره
ساعت15:14---8 خرداد 1395
تمامي مكاتب و اديان ، نظر خاصي به مادر و احترام به مقام او دارند و به اين امر تأكيد داشته اند. انبياء الهي نيز توصيه هاي فراواني درباره تكريم مادر كرده اند.

در اين نوشتار به اختصار به بررسي جايگاه مادر در دين حضرت موسي، حضرت ابراهيم، حضرت عيسي و حضرت محمد (ص) و سپس جايگاه مادر در قرآن و سنت معصومين (عليهم السلام) خواهيم پرداخت.

بي ترديد در همه اديان ، مادر مقام رفيع و ارجمندي داشته و همگان به عظمت و بزرگي از او ياد مي كنند.

همانگونه که دين، نسبت به همه پديده هاي عالم اظهار نظر مي‌کند، جهان را آنگونه که هست به ما معرفي مي كند و ارزش‌ها را مي آموزد ، عنوان مادري را نيز جايگاه ارزشمندي دانسته و مقام او را گرامي مي‌دارد. اديان مختلف با همه اختلافاتي که با يكديگر دارند در اين زمينه اتفاق نظر دارند و همه با ديد احترام به مادر مي‌نگرند
جايگاه مادر در دين اسلام

هر چند همه اديان الهي مقام ارزشمندي براي مادر قائل بوده و به او احترام مي‌گذارند، اما اسلام بيش از ديگر مکاتب به اين مسئله توجه نموده و به مادر عظمت بخشيده است.

حقوقي را که اسلام براي مادران مشخص کرده، بسيار فراتر ازحقوقي است که براي ديگران حتي پدر قايل شده است ، چرا که مادر، مربي و پرورش دهنده انسان و جامعه است و اوست که مي‌تواند فرد و جامعه را به سعادت رسانده ، يا به شقاوت و بد بختي بكشاند.

جايگاه مادر از منظر قرآن و حديث

1- قرآن کريم :

کلمه مادر ، به صورت جمع و مفرد مانند : «ام» و «والدتي» ، «امّ موسي» ، «والدات» و «امهات» و امثال آن در قرآن آمده است.

ام : «قال ابن امّ اِن القوم استضعفوني؛ گفت فرزند مادرم اين گروه مرا در فشار گذاردند.» (3)

والدتي : « و براًبوالدتي؛ مرا نسبت به مادرم نيکوکار قرار داده است.» (4)

ام موسي : «و اوحينا الي ‌امّ موسي ؛ ما به مادر موسي الهام کرديم.» (5)

والدات: « والوالدات يرضعن اولادهن حولين کاملين؛ مادران فرزندان خود را دو سال کامل شير مي‌دهند.» (6)

امهات: «و امهات نسائکم؛ مادران زنان شما» (7)

هم چنين مادر و پدر به شكل هاي «والدين» (8) و «ابوي» (9) مکرر در قرآن كريم به کار رفته است.

اگر به اين موارد دقت کنيم، مي‌بينيم که خداوند در هر يک از آن آيات، با عظمت از مادر ياد کرده و به نوعي از مقام او تمجيد نموده است. چرا که وحي و الهام مستقيم خدا به مادر موسي، اظهار ارادت و نيکويي عيسي به مادر، بيان زحمات و رنج‌ هاي مادر در قرآن کريم و همچنين دستور حق تعالي به احسان و نيکي نسبت به پدر و مادر، همه گواه بر رفعت جايگاه مادر است.

خداي متعال در آيه 14 از سوره لقمان و هم چنين سوره احقاف پس از توصيه به احسان والدين، در بيان تحمل رنج و زحمت هاي مادر را مي فر مايد : «مادرش او (فرزند) را با ناراحتي حمل مي‌کند و با ناراحتي بر زمين مي‌گذارد و دوران حمل و از شير بازگرفتنش سي ماه است تا زماني که به کمال ورشد برسد و به چهل سالگي بالغ گردد» (11)

بيان رنج و تلاش مادر با اين که پدر نيز در اغلب سختي‌هاي تربيت فرزند شريک است، خود دليل بر اهميت و ارزش کار مادر است. چرا كه کسي نزد حق تعالي مقام بالاتر دارد که کار ارزشمند تري انجام دهد.

پروردگار متعال در آيات قرآن، ابتدا به نيکي کردن نسبت به پدر و مادر هر دو دستور مي‌دهد، سپس بدون ذکر زحمات پدر، مشکلات و ناراحتي هاي مادر را بيان مي‌کند. گويي، مادر عامل اصلي در لزوم نيکي به والدين بوده و کار او آن قدر ارزشمند است که احسان به پدر را نيز بر فرزند واجب مي‌سازد. صبر و پايداري مادر در برابر سختي‌هاي دوران بارداري و پذيرش ناگواري‌هاي طاقت فرساي دوره شير دهي و تربيت فرزند، موجب شده تا به احسان والدين به صورت مطلق حکم شود. تا آن جا که مسئله نيکي به پدر و مادر در قرآن کريم هم طراز با عبادت خداي متعال به حساب آمده است. (12)

2- سنت نبوي (ص) :

سنت پيامبر (ص) همان گفتار و سيره آن حضرت مي‌باشد که در قالب کلام و رفتار از ايشان به يادگار مانده است. شخصيت، مقام و رعايت حقوق مادر در احاديث و سيره نبوي (ص) به خوبي بيان شده است. در مذهب تشيع به لحاظ حجيت و سنديت هيچ تفاوتي ميان سنت پيامبر (ص) و قول و سيره ائمه اطهار (عليهم السلام) وجود ندارد،

پيامبر اکرم (ص) در تبيين مقام مادر مي‌فرمايد: «الجنه تحت اقدام الامهات ؛ بهشت زير پاي مادران است» (13)

اين حديث حاکي از اين است که بدون رضايت مادر نمي توان به بهشت و نعمت هاي بهشتي دست يافت. اگر کسي بخواهد به درجات عاليه نايل گردد، بايد به مادر احترام بگذارد و به او خدمت کند. خداوند در قبال صبر و بردباري مادر، اجر و مزد بي پايان به او عنايت مي‌کند.

امام صادق (عليه السلام) مي فرمايد : جواني خدمت پيامبر اکرم (ص) رسيد، عرض کرد : يا رسول الله! به چه کسي نيکي کنم؟ فرمود : به مادرت. دوباره سوال کرد، فرمود : به مادرت. مرتبه‌ سوم پرسيد. فرمود : به مادرت. مرتبه‌ چهارم سوال نمود پس از آن به کي نيکي کنم؟ فرمود به پدرت. (14)

جايگاه مادر و ارزش نقش مهم مادري از اين گفتار پيامبر (ص) به خوبي قابل درک و فهم است و اين که حضرت سه بار به نيکي کردن مادر دستور مي‌دهد و نوبت چهارم به احسان پدر سفارش مي‌کند، بهترين دليل بر عظمت شأن مادر است.

سيره و رفتار نبي مكرم اسلام (ص) نسبت به مادر و دايه هاي شان که به نوعي حق مادري به عهده آن حضرت داشتند، نيز نشان دهنده‌ احترام ويژه ايشان از مقام مادر است.

به نوشته مورخين، پيامبر بيش از سه روز از شير مادر ننوشيد و پس از آن طبق سنت عرب به دايه سپرده شد و در دامن دايه‌هايي چون ثوبيه (کنيز ابوجهل) و حليمه سعديه پرورش يافت. حضرت در طول زندگي هميشه به ياد مادران رضاعي خود بود و از هر جهت به آنان کمک مي‌کرد. پس از بعثت پيامبر کسي را فرستاد تا ثوبيه را از ابوجهل بخرد، ولي او حاضر به فروش وي نشد.
اما او تا آخر عمر از کمک‌هاي حضرت بهره مند بود. زماني که پيامبر خبر مرگ ثوبيه را شنيد، آثار تألم و اندوه در چهره مبارکش نمايان شد. (15)

سيره پيامبر در احترام نسبت به مادرش آمنه واحترام فوق العاده نسبت به وي، بهترين دليل بر عظمت مقام مادر است. هنگامي كه پيامبر همراه مادر جهت زيارت تربت پدرش عبدالله به سفر يثرب رفتند ، در سرزمين ابواء- نزديک مدينه- ، آمنه بيمار شد و به تدريج وضعش رو به وخامت نهاد و کم کم آثار مرگ در وي پديدار گشت. پيامبر در آخرين لحضات زندگي مادر، صورت خود را به صورت او گذاشت و با غم و اندوه به چهره‌ مادر نگاه مي‌کرد و مي‌گريست.

3- سيره و گفتار اهل بيت (عليهم السلام) :

امام سجاد (عليه السلام) در باب حق مادر و عظمت و منزلت او مي‌فرمايد: «حق مادر بر تو اين است که بداني او تو را حمل نمود، آن گونه که هيچ کس، ديگري را حمل نمي‌کند واز ميوه‌ قلبش به تو داد که احدي به ديگري نمي‌


خرجهره
ساعت15:12---8 خرداد 1395
مظهر عاطفه

مادر، قلب خانه ومظهر مهر و عاطفه، عشق و احساس، محبت و صفاست، و مادری، فضیلتی است ملکوتی، ناشی از عالم قدس که در وجود انسان خاکی تجلی می کند و درآن صراحت و صداقت، مهر و صفا، عدل و تقوا به عالی ترین شکل خود آشکار می شود. مادری، حالتی است که صفات عالی زیبایی را، در پرورش فرزند می داند و در این راه، از همه زمینه ها و امکانات شخصی می گذرد. مادر، هنرمندی است که در نتیجه تلاش خستگی ناپذیرش، فرزندی نیکو پرورش یافته، نیکوکار و با تقوا در مسیر حق گام برمی دارد.
زیبا ترین تعریف
زیباترین تعریفی که از مادر شده و واقعا بیانگر مقام ومنزلت مادر است، حدیث زیبایی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است که فرمود: «بهشت زیر پای مادران است».
رمز عشق جاودانی مادر است کیمیای زندگانی مادر است
اینکه فرموده است آن مینو سرشت زیر پای مادران باشد بهشت
یعنی آنجایی که مادر زد قدم نیست آنجا، از بهشت خُلد، کم
محبت مادری
عاطفه مادری، از کرامت های خداوند است که نمی توان آن را با هیچ قیمت مادی سنجید. زن حامل ودیعه ای الهی به نام عطوفت و مهربانی است که بعد از ازدواج در قلب او تجلی می کند؛ به گونه ای که تا سرحد جان برای کودک خود از جان مایه می گذارد. محبت مادری، اختصاص به انسان ندارد و حتی حیوانات نیز این گونه هستند. آهوی مادر برای پرستاری از بچه خود از گله اش جدا شد و به مراقبت از او پرداخت، ولی بچه بر اثر جراحت جان داد. مادر با اینکه می دانست بچه مرده است، چند قدمی به دنبال گله راه افتاد، ولی دلش آرام نگرفت و دوباره بر بالین بچه مرده اش بازگشت و پوزه اش را به پوست او مالید و دوباره و سه باره رفت وبازگشت، تا سرانجام با چهره ای اندوهگین او را تنها گذاشت.
مقام والا

مادران در تاریخ و زندگی بشر، همواره مقامی بلند داشته اند. آثار دینی و ادبی ملت های گوناگون درباره مادر، نکته ها و آموزه هایی خواندنی و شنیدنی دارد. مسلمانان نیز بر اساس آموزه های دینی خود، مادر را در جایگاهی والا نشانده و حرمت او را پاس داشته اند. در روایت است شخص گناهکاری نزد پیامبر آمد و پشیمانی خود را آشکار ساخت و پرسید: چه راهی در پیش بگیرم که خداوند سریعا از گناهان من درگذرد؟ رسول خدا پرسید: از پدرو مادر تو کدام یک زنده اند؟ پاسخ داد: پدرم. فرمود: به او خدمت کن. پس از رفتن آن شخص گناهکار، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به اصحاب فرمود: «اگر این مرد، مادر می داشت و به او خدمت می کرد، گناهانش به سرعت آمرزیده می شد».
ارزش مادر


خرجهره
ساعت14:30---8 خرداد 1395
به کارگیری علوم، فنون و تدابیر لازم برای سلامت افراد خانواده را بهداشت خانواده می گویند.در هر جامعه ای، مادران و کودکان (بویژه کودکان زیر ۵ سال) یک گروه دارای اولویت را تشکیل می دهند. نه تنها یک گروه پر جمعیت، بلکه یک گروه آسیب پذیر و در معرض خطر نیز هستند. مادر، مهم ترین عنصر یک خانواده است و سلامت کودک به سلامت مادر وابسته است. شیرخوارانی که مادر خود را هنگام تولد یا مدت کوتاهی بعد از آن از دست داده اند، مرگ ومیرشان دو برابر افزایش داشته است.استراتژی ارائه خدمات بهداشتی برای این دو گروه با هدف ارتقای سلامت مادر و کودک در قالب برنامه های مراقبتی در سیستم بهداشتی کشور ما ارائه می شود که شامل برنامه های مختلفی مانند مراقبت های دوران بارداری، زایمان ایمن، پایش رشد کودکان، تغذیه با شیر مادر، ایمن سازی و واکسیناسیون، تشخیص و درمان بیماری های تنفسی، تنظیم خانواده و ‎.‎.‎.

مشکلات مادران و کودکان شامل سه بخش عمده زیر است:

۱) سوءتغذیه

زنان باردار، زنان شیرده و کودکان در برابر اثرهای سوءتغذیه آسیب پذیری ویژه ای دارند. از مشکلات عمده مادران در کشورهای جهان سوم این است که مادر با وزن خیلی کم حاملگی را آغاز می کند و نیز مادر در طول حاملگی خیلی کم وزن می گیرد. عوارض نامطلوب سوءتغذیه مادران شامل تهی شدن مادر از ذخیره غذایی، وزن کم هنگام تولد، فشار خون دوران بارداری، خونریزی پس از زایمان و کم خونی فقر آهن است. دوران درون رحمی زندگی از نظر تغذیه بسیار اهمیت دارد. نوزادانی که هنگام تولد وزن کافی داشته باشند، حتی در شرایط زیست محیطی بد، مرگ و میر به نسبت کمتری دارند.

دومین دوره بحرانی کودک هنگام از شیر گرفتن کودک است. بطور معمول، سوءتغذیه سخت با از شیر گرفتن همزمان است. تدابیر مربوط به بهبود وضع تغذیه مادران و کودکان را می توان در دو بخش کلی زیر بیان کرد.

مداخله های مستقیم: شامل برنامه های غذایی تکمیلی، توزیع قرص های آهن و اسید فولیک، غنی کردن و تقویت خوراکی ها، آموزش تغذیه و ‎.‎.‎.

مداخله های غیرمستقیم: شامل مبارزه با بیماری های واگیر از طریق ایمن سازی، بهبود وضعیت بهداشت محیط، تدارک آب آشامیدنی سالم، تنظیم خانواده و ‎.‎.‎.

۲) عفونت ها

آلودگی مادران به عفونت ها در دوران بارداری ممکن است سبب عوارض جانبی گوناگونی در جنین شود، مانند بیماری های جنینی، سقط و.‎.‎. کودک نیز ممکن است به علت اسهال عفونی ضعیف کننده، عفونت های تنفسی و پوستی بیمار شود. بروز عفونت های متعدد و مکرر ممکن است سبب سوءتغذیه پروتئین-انرژی (PEM) و آنمی فقر آهن در کودک شود.

۳) باروری بدون برنامه

بیش از چهار فرزند، فاصله کمتر از سه سال بین فرزندان، حاملگی بالای ۳۵ سال و حاملگی زیر ۱۸ سال، از مشکلات عمده در کشورهای جهان سوم است. خطرهای بهداشتی ناشی از بارداری بدون برنامه هم برای مادر و هم برای کودک به خوبی شناخته شده است و عبارتند از افزایش LWB، آنمی شدید، سقط یا خونریزی پیش از زایمان، افزایش مرگ و میر حول و حوش زایمان و مرگ و میر مادران به علل ناشی از بارداری، این خطرها از زایمان چهارم به بعد افزایش بیشتری دارد. از آنجا که برنامه های تنظیم خانواده تأثیر مهمی بر سلامت مادر و کودک دارند، این برنامه ها در چند کشور در فعالیت های بهداشت مادر و کودک تلفیق شده است که کشور ما هم از این گروه است.بالاخره یکی از بزرگترین مشکلات زنان این است که بیش از نیمی از کار دنیا را زنان انجام می دهند ولی مقدار کمی از منافع مادی به آنها تعلق می گیرد.

سلامت مادر


sara
ساعت21:08---18 مهر 1394
سلامممممممممممممم مرررررررررررررسسسسسسسسسییییییی خسته نباشستموم شد خیلی خوب بود مرسیبازم بیای ها نری دیگه نیای

m&e&d
ساعت17:32---17 مهر 1394
سلام و ممنون عزیزم .
ببخشید دیر کامنت میذارم من دوباره نبودم و با تاخیر خوندم این قسمت رو ,این فیک رو خیلی دوس داشتم خیلی ساده وروان بود قلمت زیباست,حتما منتظر داستانای دیگه ازتون هستیم.
سلامت و موفق باشی


aramis
ساعت13:04---17 مهر 1394
فیک فوق العاده جذابی بود ممنون دوست جون...
خوشحالم که تونستن سالها در کنار هم باشن...
بابت نوشتن این فیک زیبا خیلی ممنونم


KIM SUHY
ساعت23:59---16 مهر 1394
سلام به نوینده خوش قلممون
من نفهمیدم این پایانش چی بود ینی خوب شدن؟؟
ولی هرچی بود همین که اشکمون رو در نیاوردی من به شخصه ازت تشکر میکنم خیلی فیکه خوبی بود موضعش ساده و شیرین بود خیلی باهاش ارتباط برقرار کردم تشکر فراوان


Mina
ساعت10:04---16 مهر 1394
سلاااام
خیلی خیلی سوری که دیر کامنت گذاشتم...
واقعا خسته نباشی عالی بود
راستی از هویج خان خوشم اومد باحال بود
ممنون گلم نه خسته...


شیمین
ساعت16:14---15 مهر 1394
مرسی گلم میشه واسه دان بزاریش؟
پاسخ: سلام مرسی عزیزم ! بلی میزارم حتما


sara83
ساعت9:02---15 مهر 1394
خیلی داستان عالی بود خیلی خوب بود منتظر کارهای خوبت هستیم مرسی عزیزم خسته نباشی
پاسخ: فدای شما مرسی عزیزم لطف داری =) سلامت باشی =)


saye
ساعت1:00---15 مهر 1394
دلم براش تنگ میشه با اینکه موضوع ساده ای بود اما من واقعا دوسش داشتم مرسییی
پاسخ: مرسی گلممم منم دلم برا شماها تنگ میشه =) خاهششش


minimi
ساعت21:38---14 مهر 1394
ایییییییییی زیر تریلی بری مهسااااااااا )))
وقتی دیدم نوشتی پارت اخر با کله اومدم بخونم
همش می ترسیدم بمیرن اون شب هی از قصد می گفتی می میرن منم فکر کردم قراره مین توی شب زمستونی بمیره ، اونجا که کیو گفت چرا دست هات سرده یک شوک بدی بهم وارد شد در کل اینکه خییییییییلیییییییییی تربادذیبنتلسینت هستی عشقم
پاسخ: این ک خر خودمونه =| خخخخخخخخخ سادیسم دارم میدونی که دیگه دلم براتون سوخت =| فرض کن من کیومین بکشم غلط بکنم خخخخخ فدای تو بشم عشقمممممممممممممم


Azita
ساعت21:22---14 مهر 1394
:/....ریدی مارو تا تمومش کنی :|...ای بترکی ...اصلا احوال نگیریااااا ...اصلانم دلم برای مودم تون تنگ نشده
پاسخ: از کلمات رکیک و زشت استفاده نکن میدونی کرم دارم کامنتتو ثبت میکنم =) واو دختر عمو جان شما کامنت گذاشتنم بلدی ؟ من که خیلیییییییییییی دلم تنگه عررررررررررررررر


Sheyda
ساعت15:53---14 مهر 1394
خسته نباشی.فیک خیلی قسنگی بود
مرسی عزیزم

پاسخ: سلامت باشی عزیزممم مرسی


mika
ساعت23:59---13 مهر 1394
سلام عزیزم..
حیف شد تموم شد واقعا این فیکو دوس داشتم...
در کل از همه چیزش خوشم اومد جوری بود که دوس داشتی بفهمی تهش چی میشه که خوشبختانه بد نبود اخرش...و اینکه کیومین اینجوری نرمال دوس دارم ن مثه بعضی فیکا عشقای پر از اغراق و از نظر من غیر قابل باور...بیشتر میشه گفت حس که بینشونه عشق نیست بیشتر شهوته و....،امیدوارم اونایی که فیک مینویسن اینارو رعایت کنن
تنکس بابت فیک قشنگت

بوووووووووس
پاسخ: سلام گلم مرسی عزیزممم واقعا ؟ مرسی که نظرتو کامل میگی ! خخخ خودمم اینجوری دوس دارم چون ب نظرمم با چشاشونه ک اعتراف میکنن نه با رفتارشون ........ مرسی عزیززززززممممم شما لطف داریییی فداااااااااااات بخللللللللللللللللللل


mhadeseh
ساعت23:43---13 مهر 1394
man asheg in fic bdam...dory kardanat min..tarsash...semajat kyu....
asannn...perfefct bod..
bazam benvis..man az neveshtanet khosham miad...galamet be del mishneh
پاسخ: مرسیییییی عزیزم فیکم عاشق شما بود خخخخ ! واوووووووو مرسی عزیزمممم ! چشم حتمااا مرسی از نظرتتتت فددااات


pak_ha
ساعت23:11---13 مهر 1394
تموم شد ؟ ریلی؟
مرررررسی
خوب اولاش من این بودم :|
یعنی چه اخه.
اما رفته رفته بهتر شد.مرسی که وقت
ذاشتی.
تمیدوارم با یه فیک بهتر برگردی.
ممنونم.موفق باشی
پاسخ: خخخخخخخخ یس ! خاهششششش خخخخ پوکر کلا مرسی عزیزم حتما فدای شما مرسی


باران
ساعت22:23---13 مهر 1394
سلاممممم عزیزممم.مرسی.
مرسی از زحمتت.و مرسی که آخرش با مرگ و درد تموم نشد...
پاسخ: سلاممممممممممم گلمممممممم خاهش گللمممم ! خخخ کی جرات داره بکشتشون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


دسته بندی : <-CategoryName->
برچسب‌ها:

 

آخرین مطالب

» ادرس جدید ( 1394/08/24 )
» عشق کافی نیست 26 ( 1394/08/22 )
» اسمان مشکی_فصل دوم_پارت11 ( 1394/08/22 )
» TRUST-PART-17 ( 1394/08/21 )
» فرشته ی سیاه 15 ( 1394/08/20 )
» ماه شب چهاردهم پارت 27 ( 1394/08/19 )
» اطلاعیه ( 1394/08/18 )
» فرشته ی سیاه 14 ( 1394/08/18 )
» عشق کافی نیست 25 ( 1394/08/15 )
» TRUST-PART-16 ( 1394/08/14 )
» فرشته ی سیاه 13 ( 1394/08/14 )
» Autumn couple ( 1394/08/12 )
» A million pieces kyumin ver ( 1394/08/11 )
» عشق کافی نیست 24 ( 1394/08/11 )
» فرشته ی سیاه 12 ( 1394/08/10 )
» اسمان مشکی2_پارت10 ( 1394/08/08 )
» مسابقه بهترین طنز آبی ( 1394/08/08 )
» TRUST-PART-15 ( 1394/08/07 )
» خطوط سرنوشت پارت یازدهم ( 1394/08/07 )
» فرشته ی سیاه 11 ( 1394/08/06 )
 
 
  • کد نمایش افراد آنلاین